Metraščiai
Titulinis » Metraščiai  » 2018

Strėvos žygis 2018

Laikas: 2018.02.10-2018.02.11

Žygį pradėjome Darsūniškio kaimelį. Atvykome pačiu laiku, palikome automobilį ir iškart vijomės paskui žygeivius. Pirmas objektas – Darsūniškio kapinės. Paklausėme žygio organizatorias pasakojimų ir keliavome toliau. Aplankėme mineralinį šaltinį, kurio vanduo man priminė buvusios mokyklos, kurioje mokiausi, geležies skonio vandenį. Pirmąją dieną nuėjome apie 25 km – tai daugiau nei buvo planuota maršrute. Keliavome ir miškais, ir laukais. O miške, taip netikėtai šerną išgąsdinom, pradėjo jis blaškytis mus pamatęs ir staigiai bėgti kuo tolyn nuo mūsų. Vieni bijojo, kiti juokies, o dar kiti net nepastebėjo. Nakvynės vietą – Kalvių mokyklą pasiekėme gana vėlokai, apie 19 h. Ten, klausėme dr. Aistės Petrauskienės paskaitos apie partizaninį pasipriešinimą Lietuvoje. Buvo įdomu. Po to valgėme košę. Nors tikėjaus, kad bus neskani (kadangi košė buvo suneštinė), tačiau buvo labai skanu, tik kad vėlyva vakarienė. Visi miegojo mokykloj, tik ąžuoliečiai prie mokyklos pasistatė palapinę.
Antrą dieną keliavome iki Migonių, ten aplankėme Migonių piliakalnį, teko ir ne vieną upę įveikti. Taip pat aplankėme daug pilkapynų. Netoli prie Kruonio, beeinant šūvius išgirdome. Ten vyko Kaišiadorių savanorių mokymai. Diena buvo vėsoka, visgi žiema. Kojos nuo sniego sušlapo, todėl stoviniuoti ir klausyti ilgų pasakojimų nebuvo labai malonu. Kaip sakant ir pūkė nebegelbėjo. Bet automobilius pasiekėme, vėl gana puktualiai, apie puse 19 h vakaro. Buvo įdomus – istorinis žygis. Kasmetinis žygis 1348 m. Strėvos mūšiui atminti, atkurtos Lietuvos šimtmečiui paminėti!